Saturday 24 December 2022

Julklappar till mig själv

Jag har haft lönesamtal och får en löneökning från nästa år på ungefär 10%. I år var mitt förhandlingsläge väldigt oklart, jag har tillbringat halva året med att bo på sjukhus / vabba hemma med mitt barn vilket knappast är en fördel. Å andra sidan har det funnits rätt mycket tid över på kvällar/nätter att jobba vilket gjort att jag kunnat leverera bra ändå, plus att inflationen ju urholkat gamla lönen. Så ökningen känns rimlig, tror inte jag kunnat få mer.

Tecknade Klimators emission och köpte följande till portföljen:

  • Cibus
  • Intrum
  • Coor Service Management
  • SkiStar
  • CapMan Oyj
  • ColoPlast B
  • Kesko Oyj
  • Metsä Board Oyj
  • Vonovia
Hade i princip lika gärna kunnat köpa globalfond, men det känns mer tillfredsställande att se enskilda innehav växa i antal och i utdelning och det är väl morot nog. God jul!

No comments:

Post a Comment