Wednesday 8 December 2021

Ny position i Svenska Aerogel

 Ett grönt förhoppningsbolag på min bevakningslista är Svenska Aerogel. Jag köpte in mig i januari och sålde lägligt allt i april med en vinst om ca 100%. Sedan har det varit rejäl utförsbacke som jag som omväxling bevittnat från sidan, istället för att åka med själv mot bråddjupet med hjärtat i halsgropen.

Nu vankas det nyemission igen och efter lite vacklande kliver jag in på nytt. Gillar insynshandeln från personal och styrelse (inte minst att Mårten från OrganoClick nu gått in med pengar) och tongångarna jag hör i företagspresentationerna. Försäljningen verkar peka blygsamt uppåt och det borde finnas ett antal olika projekt som kan generera positivt sentiment framöver. Emissionen är helt garanterad och det blir intressant att se teckningsgraden (förra var på 307%) för att få en fingervisning om intresset. Gissar att vi kommer skvalpa runt nuvarande nivåer ett tag men inom några månader hoppas jag på goda nyheter.

Vet jag vad jag håller på med? Nä

Känns det bra att stödja ett litet grönt, svenskt företag med innovativ teknik? Ja

Kommer det bli en bra affär? Extremt oklart

No comments:

Post a Comment