Monday 4 October 2021

Analys av SensoDetect

 Efter mitt första inköp i SensoDetect snubblade jag över en årsgammal analys från Otto Tell som jag har förtroende för, se här. De händelser som jag bedömer är av störst vikt sedan Ottos publicering är att den tänkta kinesiska återförsäljaren köpt aktier i bolaget via företrädesemission och att Johan Möllerström ("Gucci-Johan") klivit in i en mer aktiv roll samt gjort ett ordentligt insiderköp.

Jag delar Ottos analys att företaget förbrukat sitt mesta förtroende och skulle ha svårt att fråga aktieägarna om mer pengar, och att aktien i princip kan bli värdelös om ingen försäljning sker i närtid. Samtidigt bedömer jag att uppsidan är >100% vid framgång och en investering styrs då av hur troliga olika scenarion är. Jag skulle inte köpa aktier om det inte vore för insiderköpen men de gör att jag idag köpt en skvätt till och nu lutar mig tillbaka med popcornskålen och nyfiket följer hur det här kommer sluta. Jag är alltså okej med att förlora hela insatta kapitalet, risken är jättehög och det här är inget köpråd.

No comments:

Post a Comment