Saturday 25 September 2021

Flax i CTEK

 CTEK blev min första IPO efter sommaren. Ordet "föräldraledig" för kanske tankarna till semester och parasoll, men jag har inte haft mycket ledig tid att tala om och har därför prioriterat bort prospekten fram tills nu. Det blev en lyckosam återkomst och jag fick tilldelning på 100 aktier, som jag lyckades sälja i första handelsminuten till en nätt vinst om 101:- styck. Ibland rullar tärningarna rätt.

Varje gång jag hör någon säga att de köpt en Triss-lott brukar jag undra inombords varför de inte kastar pengar i IPO-tombolan istället. Jag har rätt låg riskaversion men jag försöker uppskatta oddsen och väntevärdet i förväg och undviker därför kategoriskt roulette, försäkringar med låg självrisk osv. De siffror jag sett hittills talar dock för att fortsätta delta i aktieutlottningen med pengar som jag har råd att bli av med. Eventuella vinster återinvesteras såklart och lämnar inte depån.

No comments:

Post a Comment