Tuesday 16 March 2021

Det man inte tjänar på karusellerna

 Igår var jag lite tjurig för att ett bolag jag haft på bevakning släppte nyheter tidigare än utlovat och tokrusade. Kvar stod jag snopen på perrongen. Idag var det gladare miner när LC-Tec Holding som jag nämnt tidigare ökade med stabila 335% och skickade upp portföljen på nytt ATH. Kanske blir pyspunka imorgon men kul så länge det varar!

Idag följde jag ceremonin då Helsingfors presenterade finalister och vinnare i sin tävling med syfte att minska stadens koldioxidutsläpp. Det blev lite av ett anti-klimat då man utsåg flera vinnare istället för en, men till min glädje tog SaltX hem 250 000€ i prispengar tillsammans med Rebase Energy för sin energilagringslösning. Jag ser mina aktier i företaget som vuxenvärldens svar på att skänka pengar till Extinction Rebellion. Om de konkar har mina pengar gått upp i rök till bästa tänkbara syfte, om planen håller kammar jag hem ordentlig utdelning. Vi hoppas på alternativ B.

3 comments:

  1. Oj, 335% det har jag aldrig varit med om. Stroh Rom drack vi i Österrike på tågluffen 1983. Men det var bara 80% !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man undrar ju lite vilka som köper där på toppen. Nån som tror stenhårt på sin tekniska analys?

      Delete
    2. Svårt. Kanske så. Eller Gamestop gambling. Eller annan form av kurspåverkan. De är ner 66% igen senaste 48h.

      Frimärksaktier.

      Delete